Saturday, June 30, 2012

Original vs. tryck

Har fått en del kommentarer på mitt glada utrop om att jag scannat in bokstäver i min dator. Min tanke är inte att det bara ska finnas ett A eller ett H. Den där lilla "hejåhå" var bara ett exempel. Tänker så klart inte sluta med de handgjorda originalen. Men kanske ta fram några tryckta affischer med andra texter, gjorda i datorn! Det är många som har frågat efter det genom åren. Så lugn. Tänker inte gå ifrån hela min originalidé med handgjorda tavlor! Glad helg!

På bilden ser ni ett av mina gigantiska original från Kulturkalaset 2010. Vi tryckte c:a 200 affischer tillsammans med JC Decaux till spårvagns- och busshållplatserna. Fyra av dem gjorde jag helt från scratch. Gigantiska original som sedan auktionerades ut. Pengarna skänkte vi till Stadsmissionen!

No comments: