Friday, June 29, 2012

Något jag har tänkt på länge...

Äntligen har jag gjort det! Jag har scannat och frilagt hela mitt favorit alfabet. Så nu har jag de handtryckta bokstäverna i min dator. I vanliga fall handtrycker jag ju varje bokstav på mina texttavlor. Gamla antika trätyper som jag penslar med akrylfärg och trycker mot grovt akvarellpapper. För hand. Kladdigt. Fint. Men bokstäverna slits ut av allt tvättande och målande.

Nu har jag alltså samtliga bokstäver i min dator. Känns som att en ny, kladdfri värld just öppnade sig framför mig! Kanske smidigt nu när jag kommer att behöva jobba mer hemifrån... Tjohoooo!

2 comments:

Mall Stålhammar said...

Men blir det inte lite tråkigare - både för dig och dina kunder? När två "Å" i samma korta text är likadana tycker åtminstone jag att något går förlorat.
Hälsar
Mall

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jo absolut! Min tanke är så klart inte att det bara ska finnas ett A eller ett H. Den där lilla "hejåhå" var bara ett exempel. Tänker så klart inte sluta med de handgjorda originalen. Men kanske ta fram några tryckta affischer med andra texter, gjorda i datorn!