Friday, June 29, 2012

Anonym = Feg?

Jag minns när jag var anställd. Det var ett väldigt bra företag. Tyckte jag i alla fall. Vi gjorde bra saker och jag arbetade med fina kollegor. En sak jag alltid förvånades över var att om man gjorde någonting bra, t ex ekologiska kläder, eller ett projekt för välgörenhet, eller något som var bra för miljön, så fanns det alltid någon som fick lust att ifrågasätta. Sätta dit. "Jaha, varför gör ni si och så men inte SÅ?" Precis som att det man valde att fokusera på inte räknades. För att man enligt vissa BORDE ha gjort något annat. Spännande. Konstigt? Det är svårt att göra rätt. Finns det ens människor som gör ALLT rätt? Hur hinner dom det i så fall? Vad är det man menar när man klagar på något bra? Att det är bättre att inte göra någonting alls än att göra något litet litet litet man brinner för?

Allt det här var bara tankar jag fick när jag läste den anonyma kommentaren ovan. Det är så lätt att klaga. När man är anonym. Är inte det lite fegt och fånigt? Glad helg på er allihop!

2 comments:

Karin said...

Bra Anna Lena!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack Karin! Det är, som sagt var, så himla lätt att skriva små gliringar när man är anonym. Hur orkar folk klaga? Folk som fokuserar på det negativa suger verkligen musten ur mig.