Thursday, September 1, 2011

Svartvitt och lite rött

Det är precis som när man var yngre och skulle plugga till ett prov. Allt annat var roligare än att just plugga. Man städade, provade kläder, fixade med fix. Istället för att sätta sig och plugga. Jag BORDE verkligen röjja i ateljén. Fixa inför nästa veckas vernissage. Istället kommer jag på tusen nya saker jag vill måla och skapa. Måste säga till mig själv på skarpen snart. "Börja städa. Nu!" Har mailat iväg lite svartvita förslag till en fin vän och gammal kollega (kvinnan är alltså inte gammal, utan väldigt ung och vacker, men vi var kollegor förr) Hon älskar svart och vitt och lite lite lite rött. Vem gör inte det egentligen?!
Lite bonusinformation är att den här fina, gamla kollegan numera bor i Kuala Lumpur. Och att jag just precis inser att det här är mitt 2000:e inlägg på bloggen. Wow! Två tusen inlägg. Helt galet många ju!

No comments: