Tuesday, September 27, 2011

Mango!

I fredags sprang jag förbi Carlo, på Italian Corner, med en betongmuffins. Skyltarna är nu på plats och i köket stod en ny kock. Jag kan inte Italienska men vissa ord har man ju snappat upp genom åren. "Gelato" hörde jag Carlo ropa i kökets riktning. Tror jag hörde "mango" också. Efter en liten stund kom kocken utspringandes med ett glas, till brädden fyllt av den mest fantastiska mangoglass jag någonsin ätit. Ni måste gå dit och testa den! Hörde att dom pratade om jordgubbar och blåbär också!

2 comments:

Casa of Mia said...

Mums, älskar italiensk glass! Fin betongtårta, passar ju perfekt som dörrstopp! Kan inte du och jag gå dit o äta lunch någon dag, kramar!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

JA! Vilken bra idé! Klart vi ska äta lunch där. Och så en god kaffe och lite glass efteråt! It´s a date!