Monday, November 1, 2010

Lite läskigt

"Din nya hobby skrämmer mig lite." sa min man till mig. Det var när jag hade klippt till och skickat iväg alla tygerna till lamineringsmannen. Ja, han som ska hjälpa mig att förvandla tygerna till brickor och brädor. Det var när jag hade fått iväg den leveransen som jag började sy saker av tygerna. Kuddar. En liten scarf. Lite för mycket lappmönster helt enkelt.
Jag kan instämma. Det blev nog lite för mycket. Kanske till och med lite läskigt. Speciellt om man har på sig scarfen, ligger på en kudde och ställer ner sin tekopp på en bricka. Allt i Libertyblommigt. Hi hi!

2 comments:

Lotten said...

Inte alls för mycket! Den ser ju jättefin ut...

Anonymous said...

Påminner lite om ett eller annat skottskt B&B vi bott på. På ett bra sätt alltså, härligt frosseri i blommigt och mönstrat. Fast med mer stilkänsla.
/Jenny