Monday, June 14, 2010

Nått nytt!

Idag har jag lärt mig något nytt! Man FÅR stå på lastzon om man håller på och lastar ur sin bil. Har aldrig riktigt vetat hur det där fungerade. Men idag dök det upp en lapplisa precis när vi skulle parkera den hyrda lastbilen utanför ateljén. Passade på att fråga. Och man fick. Bara man lastar av och på hela tiden. Så det blev ingen fika för mig och fina mostern som hjälpte mig. Får bjuda henne på det imorgon istället. Hon har nämligen lovat att komma och hjälpa mig få upp bjässetavlorna på ateljéväggen igen. Underbara människa!

Idag frågade min nya idol Bengt på Galleri Anden mig om jag ville visa några tavlor hos honom. Tjohoooo! Jag tycker livet är rättvist! Klart jag vill visa mina texttavlor hos världens bästa rammakare. Han skyltfönster blickar mot Götaplatsen. Stans bästa läge skulle man kunna säga!

No comments: