Monday, June 7, 2010

Ljus och rymd!

Jag brukar inte gnälla. Men idag är jag helt slut. Har burit, klättrat, spikat och kört tavlor i en jättestor, hyrd lastbil. Ni vet en sån där som det är svårt att backa med för att det är ett stort skåp ivägen när man försöker titta i den obefintliga backspegeln. Men jag är lycklig! Glad och trött. Bästa kombinationen. Tack snälla moster Anna Karin för hjälpen. Ni skulle ha sett henne klättra. Snabb som en vessla på stegen. Nu är alla de stora, fina tavlorna på plats i Stadbibliotekets konsthall. En av de vackraste lokaler jag någonsin har hängt mina tavlor i. Den ligger uppe vid Götaplatsen. På hörnet Avenyn/Viktor Rydbergsgatan. Högt i tak. Massor av ljus som flödar in genom stora fönster. Jag har glömt sladden till min digitalkamera i ateljén och jag tror inte min kropp klarar av att gå och hämta den ikväll. Men imorgon, DÅ ska jag visa er fina bilder! Stadsbiblioteket skriver om mig på sin hemsida också. Tjohoooo! "En försmak av Anna Lena" står det. Ni förstår att det kommer mera va? Det förstår de också.

No comments: