Monday, November 12, 2012

Envis!

Dagens "skam den som ger sig medalj" går till Katarina Karlsson på FOLK OCH FORM (ett nätverk av organisationer, kreatörer och formintresserade som stöttar utvecklingen av formområdet i Västra Götaland)

Det verkar som att staden Göteborg har fått upp ögonen för att vi är ett kreativt gäng som håller till kring Nordenskiöldsgatan/Sveagatan. För ett par dagar sedan fick jag ett erbjudande om att vara med på, vad jag tyckte lät som en julmarknad på Järntorget. Jag tackade nej. Föredrar ju att bjuda in folk till själva ateljén istället för att själv flytta ut i ett tält eller liknande.

Får väl erkänna att jag kanske inte riktigt tagit in all information i det där mailet. Det är här Katarinas envishet kommer in. För idag kom hon in i ateljén och berättade mer. Övertalade mig kan man väl kanske säga. Väldigt trevlig kvinna för det första och väldigt envis för det andra. Slutade med att vi skakade hand och när hon gick ut genom min ateljédörr höjde hon hela armen i luften och skrek "Tjooohoooo!" Ha ha ha! Bara en sån sak. Kul människa!

Berättar mer om vad det egentligen var vi skakade hand på lite längre fram!

No comments: