Thursday, November 22, 2012

Den där stjärnan ...

Ni som följer mig på Instagram (http://statigr.am/mayorekeblad) vet att jag i ett par dagar har kämpat med att försöka få till en sån där liten stjärna i papper. Det har inte gått så bra. Har mest slutat med ihopknycklade, halvfärdiga stjärnor och ganska många svordomar. Idag gick jag till och med så långt att jag halvtvingade min mamma att lära sig vika för att hon sedan i sin tur ska kunna visa mig hur man gör.

När jag läser det känner jag att det kanske var att gå lite över gränsen. Fast samtidigt så vet jag (1.) att hon i min barndom vek just sånna här stjärnor (2.) att hon är mycket tålmodigare än vad jag är och slutligen (3.) så var vi båda rörande överens om att det skulle kunna bli fantastiskt fint att göra sånna här stjärnor av alla de japanska papper jag har i ateljén.

Känner därför ett extra glädjepirr i magen när jag för en stund sedan mottog ovanstående bild på mobilen. Verkar som att mamma levererar! Måste belönas. Herre gud, barnvakt fick hon vara idag också... Belönas, som sagt!

2 comments:

Eva Ekeblad said...

Men! Vika stjärnor är ju bara kul, när man kommer ihåg hur det var. Inte lika roligt att skära snygga remsor, dock.

Och barnvakt: när man är pensionär så VILL man träffa sina barnbarn. Gullepluttar är dom allihop, både han jag är mormor till och töserna jag är farmor åt.

markus vinzenz wermann said...

Sökmotorer söker transwillstars8 så det måste vara en plats som den bästa ursprungliga tillverkar energi i den mänskliga