Tuesday, December 27, 2011

Vardag

En vanlig dag igen! En blåsig dag i Göteborg med massor av saker att göra på en lista bredvid mig. Jag borde verkligen städa i ateljén. Sen har jag flera roliga projekt att ta tag i och flera av Design Torgets butiker har hört av sig och behöver påfyllning av ugglor efter julruschen. Dessutom har jag bokat upp tvättstugan för jag tänkte använda förmiddagen till att kombinera jobb med just tvätt. Men mina tankar vandrar iväg. Läste precis att Johan och Martin har fått sin dom i Etiopien. Elva år. Undrar hur deras tankar går idag. Jag skickade just iväg ett mail till deras vän Pär. Tänker mig att han vet rätt sätt att se till att insamlade pengar hamnar på rätt ställe. Jag kan inte bara sitta här och inte göra någonting. Min tanke är att samla in pengar. Till mat, kläder, saker man behöver i fängelse, resor till anhöriga, advokater... Jag kommer att berätta mer när jag strukturerat mitt projekt mer. Jag kommer nämligen att behöva er hjälp!

No comments: