Friday, December 9, 2011

Underbara grannar

Fick hjärtat i halsgropen i morse när jag kom till ateljén. Eller rättare sagt. Mitt hjärtat stannade när jag närmade mig gatan där min ateljé ligger och jag insåg att min skylt hängde på en lös liten skruv och fladdrade i vinden. Visst, det blåser storm och ösregnar. Men man tänker ju ändå att en vass, stor, tung skylt, som ett seriöst företag har monterat bör tåla lite blåst. Det är ju ändå Göteborg. Det blåser här. Ofta. Jag sprang in till mina underbara grannar på körskolan och lyckades få ur mig något slags nödrop. För två starka medmänniskor hjälpte mig ut med stegen, upp på stegen, ner med skylten. Jag var precis inne hos dem med en stor godispåse som tack för hjälpen! Vilken tur att det finns underbara grannar.

Sen ringde jag firman som monterat den. Men det är en helt annan historia. Ska ringa försäkringsbolaget innan jag sätter upp skylten igen. Just nu sitter jag bara här och är tacksam över att den inte flög ner på någon och gjorde skada. Puh!

"du är underbar"
49x50 cm, 2600:-

No comments: