Sunday, December 18, 2011

Landet över kvällen

Igår, när jag stängt i ateljén, åkte vi upp till landet en sväng. Mörkt, friskt och härligt. Det är mer luft i luften på landet! Skönare att andas där helt enkelt. Vi var inbjudna av våra fina grannar på julknytkalas. Så himla trevligt och gott! Dessutom lärde jag mig två nya saker. Ett: Några av våra grannar kallar vårt hus för "baracken". Ha ha ha! Det tyckte jag var riktigt kul. Två: En del av vårt hus, det som vi kallar "ursprungshuset" har stått på en helt annan plats längre upp i skogen fram till 1965 då det flyttades ner till vårt tomt där det nu står. Med andra ord, en kväll med god mat, fina grannar och spännande historier! Dessutom har vi redan bestämt att vi ska ha betongplanering + betonggjutning längre fram i vår! Fint att ha något att längta till.

Idag är jag tillbaka i ateljén. Håller öppet mellan 12 och 16. Välkomna!

No comments: