Monday, August 31, 2009

prickenhund.blogspot.com


Jag har lovat mig själv vissa saker. Till exempel att inte bli en sån där människa som tvingar alla andra att titta på bilder på hundvalpen. Det går lite si sådär. Jag var på en middag i lördags där alla visade bilder på sina barn. Efter en stund tvingade jag alla att titta på "Prickenbilderna" på min blogg.

Hon ska inte vara i sängen heller. Kanske i soffan. Men inte i sängen. Det har jag lovat mig själv. I helgen har vi "sladdsanerat" lite hemma. Känns som att små valpar med kliande tänder kan vilja gnaga på sladdar, skor och andra lösa saker.

Hon ska inte ha på sig kläder heller. Det är en hund för sjutton. Inte en docka. Å inte ett barn. Jag lovar att jag inte ska bli "en sån där" som lägger in en profilbild på Facebook med mig själv hållandes hunden. Därför har jag nu kommit fram till att lösningen är att göra en egen blogg till Pricken. På den kan jag få balla ur. Skriva om gulliga saker hon gör. Lägga upp bilder på henne. Så får det bli!

Ni som vill får så klart följa henne i vardagen, ateljéhunden Pricken: prickenhund.blogspot.com

No comments: