Monday, August 31, 2009

armband



Oftast så kommer nya skapelser i ateljén ifrån en inre längtan. Jag blir helt enkelt sugen på ett nytt halsband, ugglor, en tavla med blommor, ett vackert ord - och så gör jag något åt det. Ja, ni fattar! Det som hamnar i ateljén/butiken har börjat som ett frö i min hjärna.

Den här gången blev jag sugen på ett litet enkelt armband med några små pärlor på. Tror längtan efter just ett sånt här armband kommer ifrån en present min kompis T gav sin syster en gång. Det var ett armband i den här stilen, som så fort jag ville ha det, plötsligt inte gick att köpa någonstans.

Men nu har jag faktiskt agerat på mitt sug, min längtan och gjort ett armband. Jag är riktigt nöjd. Funderar på att pilla ihop ett par stycken och lägga i ateljén. Kanske någon annan som blir köpsugen också.

3 comments:

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jag får göra ett nytt armband till mig själv för det här ville fina Julia köpa! Klart hon ska det! Kommer att hänga fint på hennes lilla arm!

Anonymous said...

Dödskallen var toksnygg, har letat förgäves. Vart har du hittat den?

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Oj, jag kommer faktiskt inte ihåg var jag hittade dom. Jag har ett par stycken. Letar, samlar, shoppar ju alltid så fort jag ser någon fin pärla eller berlock. Om det bara är en du behöver så kan du få köpa en av mig. Maila mig på: annalena@mayorekeblad.se