Monday, August 31, 2009

fint besök


Ett bra sätt att tvinga sig själv till storstädning brukar ju vara att bjuda hem några vänner på middag. Helst några som är lite indredningsintresserade så man inte bara nöjer sig med att springa ett varv med dammsugaren. Sen ska man ju inte gå för långt heller. Som jag kan erkänna att jag har en tendens att göra.

Fem minuter innan gästerna kommer står man där på en pall och spikar upp nya tavlor på väggen. Lite onödigt. Försöker öva mig på mantrat "Allt behöver inte vara perfekt" Men det är svårt när man vill visa sitt hem från den vackraste sidan.

Idag visste jag att det skulle komma finbesök till ateljén. Underbara Anna från IKEA hade nämligen hört av sig och frågat om hon fick ta med hela sitt IKEA-team och komma och "inspirera sig" hos mig i ateljén.

Smickrande! Skulle jag vara kapabel att inspirera. Ha ha ha! Vad fånig jag är med min spelade blygsamhet. Man blir ju faktiskt glad av att komma till ateljén/verkstaden. Här finns massor av roliga saker att pilla/titta på!

Vilket trevligt gäng! Känner mig grymt inspirerad och glad efter deras besök. Å så fick jag ju en anledning att röja lite här. Sprang inte bara ett varv med dammsugaren. Drog faktiskt några tag med golvmoppen också!

2 comments:

Anna said...

TACK för idag, mycket inspirerande för mitt gäng. Hoppas nu inte bara att alla säger upp sig... Ses snart igen.

ps. kolla länken:
http://www.karisma-utbildning.nu/

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Ha ha ha! Nej, det slutar nog med att jag söker jobb hos er. Tack för länk-tips. Stor kram!