Wednesday, June 3, 2009

Så sugen!



Man behöver inte åka så långt. Men åka ska man. Se nya hus. Gator. Känna en annan luft i håret. Jag tog tåget och åkte futtiga tre timmar. Men WOW vad inspirerad jag känner mig efter att ha traskat runt i en annan stad i två dagar!

Nu är jag tillbaka i ateljén igen. Framför mig har jag en lång lista med beställningar. Inombords snurrar glada tankar och nya idéer som sprittande och sprättande väntar på att få komma ut!

Jag såg bland annat en utställning med Clay Ketter på Moderna Museet. Han gjorde också rutor. Precis som jag. Rätt spännande att se hur han lekte med skåp, dörrar, hus. Han bildade rutor av saker. Eller var det kanske bara jag som såg rutor för att jag gillar det? Han kanske tänkte på något annat. Jag blev i alla fall grymt sugen på att måla. Uppdrag utfört med andra ord! Tjohooo!

No comments: