Friday, April 5, 2019

"Nu kan du andas igen"

"Nu kan du andas igen" är resultatet av de texter och illustrationer jag producerade under ett halvår 2016 när jag var tvungen att vila mig frisk efter flera stora bukoperationer. 

Det är en blandning av personliga texter, dikter, grafisk form och illustrationer. Min tanke var att göra en fin och rolig bok om vad som händer när en kreativ person blir tvungen att ligga i stort sett stilla under nästan ett halvår för att läka sin kropp.

När jag nu läser vad jag skrivit och ser vad jag har målat inser jag att boken kanske inte är för alla ändå. Den blev inte den där roliga, dråpliga historien med ett lyckligt slut som jag hade hoppats på. Alla kommer nog inte att orka läsa. Det blev rätt mörkt och stundtals ganska sorgligt. Mest av allt är boken till mig själv.

Jag var tvungen att göra den för att kunna lägga den här traumatiska perioden bakom mig. Om någon skulle fråga mig vem som skulle vilja läsa boken skulle mitt svar bli: Alla som någon gång har haft ont, varit rädd och ledsen och framför allt alla de som någon gång har längtat efter något. Så den kanske är till alla ändå?!

Vill du redan nu beställa pdf:versionen av boken eller förbeställa den tryckta boken gör du det lättast i min webshop.

TRYCKT VERSION AV BOKEN
Pris 225:- (250:- om du vill att jag skickar den till dig)
Limbunden bok, 210x148 mm, 126+4 sidor
Jag återkommer med information om när boken kan levereras till dig. 

DIGITAL PDF VERSION AV BOKEN
Pris 150:- (39 MB, skickas via WeTransfer)
Limbunden bok, 210x148 mm, 126+4 sidor




No comments: