Friday, November 17, 2017

Livets lapp

Den här hösten prioriterar jag annorlunda. I ateljén skriver och målar jag. Fokuserar mycket på mina egna projekt, men både målar och skriver åt andra uppdragsgivare också. (Japp! Det där är en insmugen hint om att jag kan ta fler frilansuppdrag.) 

Det bästa är att jag själv styr över hur jag lägger upp min tid. En helt vanlig, regngrå torsdag i november kan jag därför vara med en hel dag på Eddies förskola. Jag var det igår! Kanske lite extra spännande dag att vara på Valhallagatans förskola, eftersom det fanns både polishästar, polishelikoptrar, polisbilar och människopoliser att titta på. Det är EU-toppmöte i stan. Väldigt mycket toppmöte just där vi bor och Eddie har sin förskola. 

Men nu till själva poängen. Jag hade en av de bästa dagarna i mitt liv. Så himla kul att få hänga med Eddies kompisar och pedagoger en hel dag. Så många små händer som villa hålla i mina. Så många ivriga röster som ville berätta. Väldigt mycket kärlek, från barn som jag mest har sagt ett snabbt hej till innan. Och så livets lapp då. Den som dom hade skrivit till mig och lagt på platsen där jag skulle sitta och äta min lunch. 

"När ska du vara en hel dag på förskolan igen?" frågade Eddie innan han somnade. Jag lovar mig själv att göra mitt yttersta för att alltid kunna styra min egen tid. Tid är allt. Ta sig tid att göra rätt saker. 

No comments: