Friday, December 7, 2012

Det blir inte alltid som man har tänkt sig!

Det är december och jag är kvar i mitt garage. Garageateljén, som jag lite positivt försöker kalla den. Fastigheten där jag har min ordinarie ateljé och verkstad genomgår en stor renovering. En grundförstärkning. Vet ni vad det är? Jo, det är när ett gäng killgubbar, med hjälp av diverse maskiner står och bonkar stålpålar 30 meter ner i berget. Det låter! Det är smutsigt. Rätt jobbigt kan man summera hela projektet.

Just det ja. Kanske ska förtydliga. De pålar alltså genom golvet, mitt fina golv, i ateljén. Så jag är förflyttad till ett garage runt hörnet. Planen var att jag skulle kunna fortsätta arbeta i verkstaden som ligger en halvtrappa upp från själva ateljén. Men det är lite svårt. Det låter för mycket. Å dessutom måste man ju då ta sig igenom hela byggarbetsplatsen. Nä. Inte jättesmidigt.

Nu när jag inte kan måla lika mycket som jag är van vid får jag helt enkelt koncentrera mig på annat. Men ur sånna här situationer kan ju bra saker födas. Jag har till exempel börjat ta fram en hel serie med affischer i härliga färger. "Hela det svenska alfabetet handtryckt med hjälp av antika trätyper". Idag hämtade jag de första provtrycken. Jag kan inte vara blygsam. Det blir nämligen helt fantastiskt! Så himla fint! Snart finns dom i webshopen! Tjohooo!

3 comments:

Unknown said...

Riktigt, riktigt bra! Brist på resurs = uppfinningens moder.
//B

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Sant! Försöker hitta positiva sätt att se det på. Nu planerar jag att göra STÖRRE affischer också!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Sant! Försöker hitta positiva sätt att se det på. Nu planerar jag att göra STÖRRE affischer också!