Wednesday, October 31, 2012

Mitt ego säger tack!

Ibland händer saker just precis när man behöver dem som bäst! Som igår. Regn, mörker, blåst, allmän trötthet. Booom! Så kommer ett mail till mig från en trevlig kvinna på en headhuntingfirma. Hon är på jakt efter "En vass marknadsförare med byråbakgrund som har erfarenhet av modebranschen" Någon har tipsat henne om att jag kanske är den hon söker.

Där jag befinner mig just nu i mitt liv är tjänsten hon skall tillsätta inte aktuell. Men oj så smickrande. Jag skrev ett vänligt tack men nej tack svar och blev så klart jätteglad - igen, när hon svarade "OK, hör av dig om du ändrar dig."

Kommer att bära med mig den här fina känslan hela dagen! Jag älskar att vara egenföretagare. Men ibland känner man sig lite ensam och saknar känslan av att ha kollegor som får en att skratta. Ett sånt där mail påminner mig om att jag faktiskt kan ändra min situation om jag vill. När jag vill. Någon dag kanske jag vill.

No comments: