Wednesday, August 8, 2012

Girlangglädje

Genom mitt fönster, på fjärde våningen, ser jag flaggstången som står på taket till Hvitfeldtska gymnasiet i Göteborg. Idag är det en svensk flagga som fladdrar, febrilt i vinden. Har inte riktigt koll på vilken dag det är eller varför man flaggar. (Befinner mig i den där berömda amningsbubblan eftersom jag födde en son för två veckor sedan.)

Bläddrar lite i min kalender och inser att det är drottning Silvia som är anledningen till dagens flagga. Grattis! får man väl säga. Jag brukar fira födelsedag med girlang! Har faktiskt girlanger både lite här och var även när det inte är någon som fyller år. Jag tycker man blir glad av dem! Finns så klart att köpa i shopen: http://mayorekeblad.shop.textalk.se/se/girlanger/girlang-multikulor.html

2 comments:

Jenny said...

Och grattis till dig! (för sonen alltså:)

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack så mycket! Han heter Eddie och är väldigt liten och fin!