Wednesday, July 18, 2012

Välj lyckan!


Oftast går det att se på saker från två håll. Med lite negativa ögon eller från den positiva sidan. Jag vet. Jag hör själv att jag låter klämmkäck. Men jag tror det är så man måste tänka för att orka med de där små jobbiga sakerna i livet. Banker som ringer och vill höja räntan, räkningar som hopar sig, tankar kring osäkerhet, ärenden som kräver juridisk inblandning ... Idag bakar jag småfranska. Det doftar väldigt gott i köket och jag känner att idag tänker jag välja lyckan!

2 comments:

Erika said...

Vilken fin! Jag försöker tänka så...att allt händer av en anledning, att det löser sig och försöka se positivt på saker och ting. Ibland går det bra och ibland inte alls... Finns trycket som print förresten? Eller texttavla?

En sån här kan kanske passa dig när den släpps...som en liten kvittoskrivare. Tänkte på dig när jag såg den. :)
http://bergcloud.com/littleprinter/

Sömniga hälsningar från SF Bay Area. :)

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Vad glad jag blir Erika! Tack för din fina kommentar. Ja! Visst finns texten som tavla! Funderar även på att ta fram några prints i begränsad upplaga. Kanske lite olika färger... WOW! Den där lilla printern är ju helt underbar! Pigga hälsningar från Göteborg! (jag ska precis börja mumsa i mig av det nybakade brödet)