Tuesday, November 15, 2011

Placering

Gårdagen urartade till ett världsmästerskap i att släpa runt tunga möbler. Vid ett tillfälle fick min mosters man kallas in med sin skruvdragare. Och sitt tålamod. Han hjälpte mig rätt mycket med släpandet. Jag belönade honom med kaffe och croissant. När han hade gått släpade jag runt arkivskåpen lite till. Nu tror jag att möblerna står där dom ska stå. I alla fall ett tag. Idag ska jag klättra mycket upp och ner på min stege. Hänga om tavlorna på väggarna. Och fylla på med ugglor på dom små hyllorna och och och ... Jo, men jag har nog att göra den här veckan om man säger så. Kul! Oroar mig lite över att någon har målat stora, illgröna, pilar och tecken på gatan utanför. Det skulle vara väldigt typiskt om Vägverket påbörjar ett stort, smutsigt, bullrande bygge precis utanför atlején nu när jag ska ha julrusch?!

No comments: