Wednesday, October 6, 2010

Favorit just nu!

Ibland frågar ni mig var jag får mina texter ifrån. Så himla svårt att svara på. Dom bara kommer. Ibland är jag smart nog att skriva ner dem när de ploppar upp i huvudet. Tyvärr tror jag många gånger att jag ska komma ihåg dem utan att anteckna. Å så blir jag irriterad när de försvinner. För när jag tänker efter kommer de nog ofta på natten. Eller nej, kvällen. Å morgonen. Kanske. Hela tiden är det nog. Just nu har jag en favorittavla i ateljén. Den kom till efter att jag sett en film. Eller var det ett TV-program. (Inser att jag har ett sjukt dåligt minne.) Känslan när jag hade sett den var i alla fall att väldigt många människor inte följer sitt hjärta. Inte lever lyckligt. Går omkring och känner sig drabbade. Av sitt eget liv. Det gör inte jag. Jag tycker inte om gnäll. Jag tycker om förändring. Jag tycker om den här tavlan.

Namn, "jag lovar mitt modiga hjärta att alltid välja lyckan"
Mått, 44x61 cm
Pris, 2600:-

No comments: