Tuesday, December 8, 2009

Tungan rätt i munnen


Ibland gäller det att hålla tungan rätt i munnen. Jag fick en rolig beställning på en stor tavla med massor av text. Nio små dukar bildar en stor canvasyta. Började med att måla lager på lager på lager av mörkt brun färg. Nästan svart. När allt var torrt och hade fin struktur var det dags för texten.

Tog några djupa andetag och började skriva. Det gäller ju båda att få bokstäverna någorlunda rakt och att stava rätt. Sen ska de dessutom fördelas jämnt över ytan och ha en bra balans. Måste säga att jag faktiskt är otroligt nöjd med resultatet. Nu ska jag bara numrera och signera tavlorna!

Vad det står? Just det ja. Det kanske jag borde säga också:

jag tror på stunder jag tror på blickar jag vet att livet är underbart ibland jag vill vara det där minnet som får dig att le

2 comments:

Anonymous said...

Du borde vara otroligt nöjd, du har lyckats riktigt bra! snyggt med mörkmörk brunt som bakgrund! :)
- Maria

Anonymous said...

Mycket kreativt! Smäll till nu med ännu än i mava, limegrönt och marmorvit.