Sunday, January 6, 2013

Världens finaste kunder!


Nu är det alltså 2013. Vet ni att det betyder att det var fem (5) år sedan jag gick in till världens bästa chef och sa "Jag tror jag måste sluta komma hit varje dag." I hela fem år har jag ägnat varje dag åt att måla, designa, laga min egen dator, bära alldeles för tunga saker, klättra på alldeles för vingliga stegar ...  För det är ju det där dubbla. Att vara sin egen är det bästa som finns. Men man måste ju verkligen göra allt själv. Varje dag. Så sent som igår tittade min man på tavlorna och de stora plåtbokstäverna som står längst upp mot taket i min tillfälliga ateljé och frågade "Vem har ställt dom sakerna där?". "Jag så klart." Jag såg i hans ögon att han tyckte det var lite för tunga saker och lite för högt upp.

Oftast har jag världens bästa jobb. Men ibland kommer det så klart tvivel. Speciellt kring jul när "alla andra" verkar ha julfest på jobbet och mina gamla kollegor skickar julkort och fina hälsningar. Då saknar man att ha jobbarkompisar. Fast jag ska inte klaga! Dels har jag ju världens finaste ateljégrannar och under 2012 hade jag ju dessutom lyckan att lära känna och samarbeta med underbara och duktiga Camilla!

Dessutom har jag nog världens bästa kunder! De riktigt snälla skickar till och med julkort (se ovan) Tack alla för 2012! Nu bestämmer vi att 2013 blir ett bra år!

No comments: