Friday, June 10, 2011

Något nytt!

Jag har testat något nytt! Jag har till och från alltid tränat. Kroppen alltså. Sprungit, gympat, gått på Friskis, spinning, dansat, gått på gym, simmat - ja ni fattar. Men på sistone har jag inte tyckt det är så kul. Har mest promenerat. Men den här veckan har jag testat något nytt. Yoga. Något som jag hade en ganska flummig bild av. Hade fått för mig att man kanske mest stretchade och stod i konstiga positioner. I måndags testade jag en variant som heter Yin Yoga. Då var rummet uppvärmt till 35 grader och man höll olika ställningar i 3-5 minuter. Helt galet! Jag visste inte ens att kroppen kunde kännas på det här sättet eller att det gick att böja på saker på det här sättet. Blodet rusade i kroppen och bindväven masserades. Igår vågade jag mig därför på ett 90 minuters Hot Yoga pass. Då var rummet 40 grader varmt och man gick igenom 26 olika positioner. Väldigt spännande. Och varmt! Jag tror att det här kan vara något att fortsätta med. Alltid kul att förnya sig. Ska bli spännande att se vad som händer med kroppen. Jag tror man kommer att bli smidigare. Dessutom gick det inte att tänka på någonting annat medan man utövade Yogan. Rätt skönt faktiskt. Total koncentration. Ovant också att träna i tystnad. Utan musik. Bara en instruktör som berättade hur man skulle göra. Hon lärde sig dessutom våra namn med en gång och gav personliga, handfasta råd. Ovanligt spännande. Det här kanske man kan bli bra på.

1 comment:

Casa of Mia said...

låter väldigt spännande! Fina tavlor!