Tuesday, February 8, 2011

Kreatörer

Jag är "mellan morgontidningar" just nu. Gav upp prenumerationen på GP. Testade Svenskan. Och väntar nu på att de tre testmånaderna med DN ska dra igång. Dricker mitt morgonkaffe framför datorn nu. Läser nätversioner. I Göteborgs Posten skriver Timo Räisänen en bra krönika om hur förbjudet det är för artister att göra reklam. Då har man helt enkelt gått för långt enligt många. Men hur ska man leva då? Jag som med stolt rygg och ett stort, glatt leende mer än gärna designar muggar till fina kafféer tycker att alla "tyckare" ska vara tysta. Vem är det som bestämmer vad som är rätt och fel. Jag tycker det är beundransvärt när kreativa människor kan försörja sig på sin talang. Så Timo. Tack för låten. Jag älskar den. Dessutom innehåller reklamfilmen helt fantastiska Göteborgsvyer. Å så min kompis Richard. Jag ser att det är han som missar spårvagnen där i mitten, i blå skjorta!

No comments: