Wednesday, July 21, 2010

Min grop

Jag vet inte exakt vad som hände. Men plötsligt hade jag varit på Göfab och köpt mig en lyxig spade. Eller jo, så här var det nog. Jag gick runt och sprätte lite på tomten. Insåg plötsligt att jag stod och stirrade på något som en gång i tiden varit ett trädgårdsland. Man såg en tydlig linje på vad som var gångstig och vad som var ... något annat. Överväxt. Men ändå. En gammal odling. Rotade fram flera tuvor med lavendel bland gräset. Å så plötsligt kände jag en stark längtan efter att gräva fram det där gamla landet. Ta bort ogräs och lägga ny jord. Det var här någonstans jag åkte och köpte den där spaden. Å började gräva. Sen hittade jag en grep i boden. Å en liten räfsa. Nu har jag gjort ungefär hälften. To be continued säger jag bara. Här ska grävas. Och odlas! Kolla in våra äpplen. Äpplen! På riktigt! Tjohooo!

2 comments:

Anonymous said...

"Nu h´vart Dû lyckelig, Dû". Det märks! Vad glad jag är för Er.

Keep up the good work, säger jag bara!

Anonymous said...

Hej hörde av Viveca att ni köpt hus I Lysekil..ser mysigt ut.

Nu undrar jag med vad tunnan ska vara till?

Ha en fin dag, hälsa Martin.

Kram Ingegerd