Tuesday, June 10, 2008

Dubbelhäftande, kletig, gammal golvtejp

Nu har jag flyttat in alla mina saker; tavlor, halsband, verktyg, dukar, penslar, roliga burkar, fina tyger, papper, ramar osv - i nya ateljén.

Målarna och elektrikern är klara och har tackat för sig.

Men så är det golvet ... Det fina fina stengolvet som inte är klart. Gammal, klibbig tejp sitter fortfarande kvar efter att jag slet ut den heltäckande mattan. Nu har jag och diverse släktingar legat på knä och skrapat i flera omgångar. Men det är väldigt svårt att få bort alla rester av den kladdiga tejpen. Bensin, rakblad, tejptvätt, Ajax - vi har testat det mesta.

Ska försöka åka och hyra någon slags slipmaskin tror jag!
Jag vill ju så gärna ha kvar det fina originalgolvet och inte slänga på något trist "klick golv". Nej, en slipmaskin med grov rondell får det bli!

No comments: