Tuesday, April 3, 2012

Parisdrömmar!

Jag vet en liten kille som skall åka till Paris snart. Hans fina mamma frågade om jag hade några tips. Vad är kul att göra i Paris när man är en liten och en stor som åker? Jag lovade att fundera. Först tänker jag på att bara strosa runt och suga in den härliga staden. Det är ju vår där också. Bara att sitta och dricka lemonad på en uteservering är ju fint. Å att promenera upp till den där platsen där man kan se ut över hela Paris på en gång. Vad är det den heter nu igen? Hjälp. Jag tror ni måste hjälpa mig. Skriv tips. Camilla, Camilla, Henrik och Ida jag vet att ni har. Säkert många av er andra också!
PS. Det är ingen liten Eurodisneykille vi pratar om. Mer en liten äventyrare som klarar av att knalla runt och gå på museum. I alla fall om dom är roliga.

Halsbandet hittar ni i webshoppen: http://mayorekeblad.shop.textalk.se/se/halsband/tunn-kulkedja-med-eifeltorn.html

3 comments:

Mall Stålhammar said...

Om den unge Parisresenären gillar dinosaurier, är Naturhistoriska museet i Jardin des Plantes ett drömställe. Mer tekniskt lagd? Hur många uppfinningar som helst i Musée des Arts et Métiers. Utsiktsplatsen är not Sacré-Coeur-trappan, men då får man räkna med turistträngsel.
Bon voyage!
Mall Stålhammar

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Å vilka bra tips! Tack!

Henrik said...

Även om det är turistikt så är det ju kul att åka upp i Eiffeltornet, annan turistgrej som verkar skoj är att åka båt på Seine, oavsett stad är båtar roligt. Om resenären ifråga i framtiden ska bli arkitekt är Centre Pompidou fett (du vet huset där alla rören sitter på utsidan).