Tuesday, September 29, 2009

En ny dag


Kall, klar höstdag i Göteborg! Löven börjar bli härligt gula och illröda på träden. Jag tycker det känns mysigt med höst och vinter. Så länge det inte regnar är jag glad.

Med det är lite för kallt att jobba med ateljédörren öppen hela dagen. En stund klarar jag, men sen får jag stänga. Fast igår målade jag senaste omgången med prinsesstårtor i betong. Då var jag tvungen att öppna både dörren och fönstret. Spraylacket är starkt. Borde nog egentligen skaffa mig ett munskydd när jag sprayar dem.

Idag ska jag måla beställningar och fixa med ugglorna som ska skickas till Design Torget i Norge. En laddning ugglor flög iväg till Design Torget på Arlanda igår. Tjohooo! Ska bli väldigt spännande att se hur många jag säljer på flygplatsen. Får för mig att det är ett bra ställe för halsband. En liten sista minuten present när man går där och väntar på sitt flygplan. Kan väl inte bli bättre?!

2 comments:

Anonymous said...

Ja, äntligen är Dina grejer på Arlanda.
Grattis, världens bästa möjlighet att exponera Dina alster.
Räkna inte med att sälja betongtårtor dock, med övervikt och allt, kanske en muffins i skumgummi?

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Ha ha ha! Ja skumgummi kunde kanske vara något...