Monday, March 9, 2009

Andra som också gör fina saker




Lyxen med att ha en alldeles egen ateljé/butik är att JAG bestämmer vad jag vill producera och sälja. Jag bestämmer själv vad som ska visas och inte. Det är fantastiskt roligt att kunna slå ut armarna och utbrista "Allt här inne har jag gjort!". På samma sätt kan jag jobba med ett projekt jätte länge utan att någonsin visa det för någon. Ingen annan kan tvinga mig. Jag bestämmer själv.

Sen finns det ju väldigt många andra som gör väldigt fina saker också. Då kan jag plötsligt bestämma mig för att visa eller sälja deras saker. Om jag får för dem så klart. 

Just nu har jag några exemplar av konstnären Ola Alanders "Drivved Älskar Jag" till försäljning i ateljén. Det är oinramade linoleumsnitt i tre färger. Alla är numrerade och signerade och kostar 1000:-/st. Om ni vill så kan jag och Ola hjälpa till med inramningen också. 

Kom in i ateljén och fråga efter dem så visar jag med glädje!

No comments: