Wednesday, February 25, 2009

Muffins!



Tror ni inte att påsen gick sönder?! Så klart den gjorde. Betong är ju svin-tungt. Hade kanske lite förträngt det i min iver att baka nya muffinsar. Jag åkte alltså spårvagn till min moster för att hämta betongen som jag gjöt i helgen. Tänkte slänga ner mina alster i en påse och bära det till ateljén, för att där arbeta vidare. 

Som tur var han jag se att min papperspåse från Coop började knaka i fogarna innan allt brakade i marken. Fick scoopa upp alltihop och bära det i famnen istället. Puh!

Men det var värt allt baxande och  bärande. Nu har jag knackat loss, slipat, målat och silikonat ihop delarna till färdig muffinsar. De står här på tork och väntar på ett sista lager lack. Lycka!

Man blir glad av att se på dem. Jag ska göra fler! Är inte det ett perfekt vårtecken - att ställa ut sin lilla betongmuffins i trädgården. 

Våren har kommit när: 1. Man kan ta på sig gympaskor utan att frysa. 2. Pärlhyacinterna blommar. 3. Grannen ställer ut sin betonmuffins i trädgården.

I ateljén finns nu en gul, en röd och en cerise. 400:-/st

No comments: