Wednesday, January 7, 2009

Smart drag


Det var ju ett smart drag att ge en "rut tavla" till mannen i julklapp. Nu har han borrat upp en tavel-list ovanför sängen och placerat tavlan på hedersplats där. Känner mig riktigt nöjd när jag tittar på alla färgglada rutor. Å så var det en av nyårsgästerna som fick syn på den och la en beställning mitt i champagnebubblet!

Vågade inte riktigt ta beställningen på allvar. Det kan ju vara sånt där man säger när man har ätit en god middag, druckit några glas vin och står och beundrar en sak man tycker om. Men så träffade jag henne ett par dagar senare hemma hos en kompis och fick då beställningen bekräftad: "Kommer du ihåg att jag beställde en tavla av dig?" 

Tjoohooo! Nu får vi se om hon väljer någon av de jag har i ateljén eller om det blir en specialare där hon är med och bestämmer lite av färgerna. Jag siktar på att måla flera nya "rut tavlor" under januari och visa dem på ett vernissage i slutet av månaden.

No comments: