Thursday, June 12, 2008

Vänner är det bästa som finns!


Den där slipmaskinen jag hyrde fungerade inte som jag hade hoppats.

De klibbiga klisterremsorna tittade bara upp och hånskrattade när man försökte polera bort dem mekaniskt. Insåg att jag var tvungen att göra det manuellt, platta för platta. Men efter lite trixande kom jag fram till det vinnande konceptet: värmepistol, skrapa, torka, acceton, gnugga, rakblad. Ruta för ruta.

När jag låg där på knä sent i går kväll kom Gustav och Karin förbi för att hämta upp en tavla dom köpt till en släkting i studentpresent. Jag visade runt i lokalen och pekade på allt som ännu inte är klart. Typiskt att man alltid glömmer bort allt det superfina och visar det som antagligen ingen annan än man själv stör sig på.

En sak som irriterar mig är att någon har "frostat" några av glasen i det fina "halv citron skiva fönstret". Gustav klättrade upp och test skrapade lite med ett rakblad. Tjoohooooo! Det gick rätt lätt att få bort det frostade visade det sig.

Han lovade att komma tillbaka och göra klart skrapandet i helgen. Vänner är bäst!

No comments: